Khamis, 5 September 2013

bersyukurlah..


holllaaaaaaaaaaaa..

aku update lagi....hihihi...biaselah sejak berukband dah bayar rajin lah nak update...nanti kalau berukband dah mati...senyap sunyi sepi blog kesayangan hamba nie...

pagi tadi on the way nak pergi opis...ibu kol..."along,tahu tak kereta kena saman?...speed track dekat jalan pengerang-kota tinggi....bayar tau...jangan tak bayar....nampak tak ayat dekat situ?...aku rasa kalau aku tak kerja mesti ibu membebel 24 jam...tak cukup dengan itu akan di ungkitnya pada masa akan datang...

nak buat macamana...kalau duit bayar saman tu di gunakan untuk bayar PTPTN alangkah bagus...nak buat macamana..rezeki pak polisi...(fikir postif ayu)...huhuhuhuhuhuhuhuhu

dengan jam kesayangan aku...boleh pulak tercabut dalam dia...sabar je lah...

sebab tu menyimpan amat di perlukan untuk kes-II yang tak terduga seperti ini lah..

kalau ikut niat aku kan aku tak mahu beli kereta...sebab kereta arwah ayah ada...tapi ibu cakap umur dah berapa tak ada harta lagi...sifat aku yang paling menojol,yang aku dapat kesan...aku nie semakin kerja semakin kedekut..haha...bukan kedekut apa...kedekut nak beli apa-apa sahaja untuk diri sendiri...sikap aku nie berbeza dengan sikap amy...amy semakin kerja semakin pemurah...kalau tak..takkan dy sanggup nak belikan aku kasut nike harga RM2++ (adakah ayat aku seperti riak?)

bukan apa aku banyak sangat nak beli sampaikan aku tak pasti mana aku nak beli?...huhhu...sebab itu lah aku tak membeli hahaaha...

sebenarnye kan aku nak belikan ibu rumah...sebab kan kitaorang tak pernah ada rumah sendiri...asyik menumpang je rumah orang...nasib lah ibu ada 2orang anak yang pandai berdikari...kami berdua duduk rumah sewa..^_^

aku nak sambung belajar lagi...mudah-mudahan ALLAH permudahkan...aku selalu galakkan ninas sambung diploma walaupun dia sering mengadu stress..aku faham sebab dia ambil bidang seni bina...bidang yang mana melibatkan banyak penggunaan komputer...nak buat pelan guna AUTO-CAD...aku selalu ingatkan dia belajar tak susah...kerja nanti lagi susah...aku selalu nasihatkan sabar walaupun ada kawan-kawan dia yang dah kerja...malah ada yang pakai kereta...biar lah kita lambat...asal kita tahu apa yang kita mahukan...

lagi satu tak perlu lah kita tunjukkan pada semua yang kita punya segala-galanya...kerana masih ada lagi yg lebih dan kurang dari kita....bersyukur lah pada apa yang kita perolehi...#alhamdulilah...cuma kepada yang telah bekerja..jangan lupa hulurkan wang kepada ibu dan bapa...arwah ayah saya dah meninggal....so,sebagai ganti saya berikan kepada abah tiri...sedih memang sedih sangat...bila kita dah berjaya ayah tak sempat tengik kita...tak sempat kita nak bagi dia rasa naik kereta baru kita...duduk dalam rumah kita...tapi apa yang berlaku ada hikmahnya ^_^

sifat kedekut takkan menjamin kemana...rezeki semua ALLAH yang tentukan ...bersyukurlah..

0 pegkritik hebat:

Catat Ulasan

copyright@ by cik ayu mentary